Terug  Voorwielen wiellagers en remtrommels

Monteren

Tijd om de wiellagers en de remtrommels te monteren.


De astap van de aandrijfas wordt van een beetje olie voorzien.


In het lagerhuis wordt een van de binnenste loopringen van het lager geplaatst en daarna de buitenste loopring.


De aandrijfas wordt op zijn plaats gebracht.


Het lagerdeksel wordt van een laagje vloeibare pakking voorzien.


Daarna wordt het ingesmeerde lagerdeksel om de tap van de remtrommel gelegd.


De binnenste loopring van het rollenlager wordt om de tap van de remtrommel geperst met een hydraulische pers.


Dan gaat de afstandsring om de tap heen.


Klaar om de remtrommel te plaatsen.


De remtrommel is op de astap geplaatst.


Door de moer aan te draaien (20 Kgm) wordt nu de tap van de remtrommel in de binnenste loopring, die van te voren al in het lagerhuis was aangebracht, getrokken.


Hierna worden de zes boutjes van het lagerdeksel vastgezet.


Tenslotte wordt de moer weer los gehaald en het borgplaatje geplaatst (tanden in de spiebaan van de remtrommel).


Na de moer opnieuw met 20 Kgm te hebben aangedraaid wordt het borgplaatje om getikt.


Het paard staat op eigen benen (en een krik). Met een houten balk en drie stukken ronde buis, twee aan de bovenkant, voor uiteinden voor het paard, en een in het midden, aan de onderkant, voor de krik heb ik een draaipunt gecreƫerd waardoor ik het paard kan ronddraaien.